wtorek, 11 lipca 2017

Rozwijamy zainteresowania!

W roku szkolnym 2016/2017 realizowano zajęcia rozwijające zainteresowania.

        Wśród wielu zajęć dodatkowych realizowanych w świetlicy szkolnej uczniowie uczestniczyli m.in. w zajęciach nauki gry na flecie prostym. Z zaangażowaniem brali w nich udział uczniowie: Natalia Sosnowska, Oskar Wyrostek, Amelia i Lisowska z klasy IIIb. Zajęcia pozytywnie wpłynęły na ich ogólny rozwój, stwarzając możliwość uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, uczyły także współpracy w grupie. Praca w małej grupie sprzyjała pokonywaniu trudności, rozbudzała aktywność uczniów i wpływała na efektywność działań.

        Dzieci miały możliwość prezentacji swoich umiejętności i zdolności. Aktywnie spędzały czas wolny.

        Tu możemy posłuchać gry na flecie prostym sopranowym utworu „Wlazł kotek na płotek” i „Sto lat’’ w wykonaniu Natalii Sosnowskiej i Amelii Lisowskiej oraz Oskara Wyrostka i Kuby Chirka, a także śpiewu Petry Kojro-Mizik z kl. Ib.









       Chętne dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej brały również udział w zajęciach rozwijających zainteresowania matematyczne. Cele zajęć zostały zrealizowane. Uczniowie rozwijali m.in. zdolności poznawcze oraz samodzielne, logiczne myślenie, doskonalili umiejętności poszukiwania różnych rozwiązań, próbowali zastosować matematykę w sytuacjach życia codziennego. Rozwiązywali zadania niestandardowe, sudoku, układali wzory z figur geometrycznych (tangram) oraz „szczęśliwe kostki”. Uczniowie mieli również możliwość realizowania własnych pomysłów. Obowiązywała swobodna atmosfera. Uczniowie byli aktywni, uwierzyli we własne możliwości i uzdolnienia.

Zabawa patyczkami to świetna manipulacja zamiast „kserówki” – dodajemy, odejmujemy, liczymy i układamy m.in. znaki rzymskie, litery, cyfry i figury geometryczne.

(Zdjęcia P.1- P.15) wkrótce

        Tangram to chińska łamigłówka znana od ok. 3000 lat. Składa się ona z 7 elementów w postaci figur geometrycznych (tan) powstałych przez rozcięcie kwadratu. Celem łamigłówki jest odtworzenie położenia wszystkich siedmiu elementów tangramu
w przedstawionym obrazku jedynie na podstawie jego konturów, a także wymyślanie własnych wzorów.

Oto prace dzieci klas 1–3.

(Zdjęcia T.1–T.14) wkrótce

        Zabawa kostkami matematycznymi.

Umiejętność dodawania i odejmowania u dzieci kształtuje się przez wiele lat. Polega na przechodzeniu od konkretu do symboli. Aby dziecko szybko przechodziło na wyższe poziomy rozwoju w zakresie liczenia musi nabyć wiele doświadczeń. Dziecko nie nauczy się liczyć tylko poprzez obserwowanie tej czynności u innych. Liczenie przedmiotów narysowanych na obrazkach też jest dla niego trudne. Najlepiej, gdy ma możliwość dotykania i manipulowania przedmiotami
– liczmanami.

(Zdjęcia K.M.1-K.M.2)

Wieża z klocków. Uczniowie z klas I–II odkrywali oraz rozwijali swoje zainteresowania i talenty. Rozwijali ciekawość poznawczą, czego praktycznym rezultatem była udana budowa wieży z klocków.

(Zdjęcia W.1-W.3)

Radosne sześciany (według niektórych powinny nazywać się „kostkami szczęścia’’) – edukacyjne łamigłówki przestrzenne to jedne z najbardziej zaskakujących i budzących olbrzymie zdziwienie zabawek, dostarczających zawsze sporej dawki adrenaliny. Z sześcioczęściowych puzzli budujemy najpierw sześcian, a następnie próbujemy zmieścić je z powrotem w ramce. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa.

(Zdjęcia K.1-K.5)

Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczne oraz zajęcia nauki gry na flecie dla chętnych uczniów prowadziła pani Bożena Rusinek-Kozłowska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz